söndag 13 mars 2016

Första tanden!!

Idag är en stor dag!!
Charlies 71:a bröt äntligen igenom slemhinnan! Det var en envis liten tand minsann, den har retat honom ett tag nu! Stackars lille Charlie - men så idag! Äntligen!

Igår (på kusin E födelsedag, grattis!) hade vi gäster här hemma, fullt ös med 8 vuxna Olivia på 4 år, A på 2,5 och tre småttingar under året. Det var verkligen en lyckad kväll - men hur kan man misslyckas med så gott sällskap? De sista gick vid 01.30-tiden och F och jag hoppade nöjda och glada till sängs och somnade innan huvudet nuddade kudden! Efter några obligatoriska natt-maningar och vyssjanden så vaknade vi för dagen klockan 8 i morse. Hej och hå!
Idag har bästa Fritte (med hjälp av min bror Micke) fixat våra garderobsdörrar, vi har städat av huset (igen), jag har promenerat med Charlie och handlat (medan Olivia ville vara hemma o hjälpa pappa), fixat med tvätten, strykit... Ja, det har varit en effektiv och rolig dag!
Imorgon ser jag fram mot ännu ett finbesök av bästa Klara med dotter och Linda med son. Vi ska mötas i byn, vara med på sångstunden på bibblan, promenera - sen ska vi hämta Olivia (som vill vara på förskolan, för det är "fyraårsgruppen" imorgon) och äta våfflor, pannkakor o annat gotte!
Jag är så lyckligt lottad för att ha så fina underbara människor omkring mig!

Och förresten! I torsdags beställde jag min brudklänning! Wow vilken känsla! Jag är så förväntansfull! Det tar ca 4 månader innan jag får den, så jag kommer att hinna längta en hel del. Jag, mamma, Olivia och Charlie åkte på en sista "prova-runda". Bästis var i Tjeckien, så det blev "bara vi" (inte så bara!). Bästa mamma ville betala en STOR del av klänningen - tack finaste mor!

Nu är det dags att leta upp tärnklänning och näbbklänning! SÅ ROLIGT!

Här kommer några bilder från de senaste månaderna.


Det blev ju en del pulka-åkning när snön väl kom (och låg kvar!)



Sötaste Charlie fick snällt ligga nerbäddad i vagnen medan syster for upp och ner för backen! 

Världens finaste storasyster!

Gladfis och charmtroll!


Åh, om jag bara vore lite äldre...


Att sova hos på golvet hos gammelmormor Evy, det är fint det!


Hjärtat smälter!!!
Att få se detta - och ha kameran i hand! Halleluja-moment!

Busfrö!

Man hinner med många kramar på en dag!

På promenad vid kanalen. 

"Mamma, jag sitter på taket! Fota mig så att vi kan visa pappa!"







Världens godaste kinder! Kul att brorsan tar efter!

Kul i bokskogen.



Inga kommentarer: